[FR/EN]Template PHP v3.20

If you made a template for printing or HTML export, you can offer it to the others here. You can also ask here for help about these templates
Alexey Petrov

Post by Alexey Petrov »

I'm going to create Russian language file, but there are some troubles:
1. I have version 3.17 (from latest installation of Ant Movie Catalog). Where to get version 3.20? Direct update from "Control Panel" doesn't work!
2. There is awful English language file, but I'm going to use it as a base for translation, because don't know French at all. So can't understand some strings... I will ask about doubtful phrases. :)

Main movie list works badly with Opera browser. Do you plan to fix it?

I've already made Russian translation (with some code changes) of another AMC PHP Template (demo site here: http://musicvideos.ru/videodb/ ), though it's too slow yet with large VideoBase. :(
Last edited by Alexey Petrov on 2004-07-18 13:53:28, edited 2 times in total.
antp
Site Admin

Post by antp »

version 3.20 is included in latest AMC release ;)

And the link to a .rar of it is available there : http://forum.lacroix-family.net/index.php?showtopic=3
Alexey Petrov

Post by Alexey Petrov »

Thanks for new AMC release and for direct link!

Auto-update of "Template PHP" is actually works fine - I just tried to update from too old version (from 3.15 to 3.20).
So I've made full Russian language file for Template PHP 3.20: http://musicvideos.ru/videodb/files/lang.ru.zip
English translation is not so bad, as it seemed to me at first - just too old (from version 3.0?). So there are many french strings. If needed, I can translate them to english.

Also I've found some little bugs and would be pleased to see some new features in future releases: (sorting order is from more important to less important for me)
- Better compatibility with non IE-based browsers (especially with Opera!)

- Add "Translated Title" to video-base format and optional corresponding column to Movie List
- If "Translated Title" appear, it would be great to add optional fast access not only by english first letters (ABC...Z), but also by national (translated) alphabet

- Ability to post commentaries and to vote (for movie rating) without authorization (e.g. with identification by IP-address)
- Show average user marks and number of votes for every movie (optional column in Movie List & in Detailed View)
- Ability not to vote while posting movie commentary (e.g. "blank mark" instead of "5-mark" by default) - even greater to divide "commentary posting" & "vote for a movie"
- bug: If just view commentaries for a movie, but commentary doesn't exist, new zero-file is created for this movie in "data/commentaires"-directory

- Option "not to change disk cover image size in Detailed View" (e.g. my images are too small, so after zooming they look awful!)
- Content-linking with other movies by Director, Country & Year in Detailed View (the same way as it is done by Actors)
- After pressing Actor's name in Detailed View, new window opens - it would be better to open list of found movies at the same window, from which Detailed View was called

- Ability to mark "Already seen" movies even if "Basket mode" is disabled

- Option "Remember authorization from this computer" using cookies
- Message, that name is already used, if user-registration is unsuccessful

- Column options (and their Widthes) in Control Panel don't affect to skin "futur" (maybe it's reasonable to divide column options for different skins?)
- Impossible to go into "Control Panel", if "Authorization mode" is disabled in Options (except by manual address typing: .../conf/index.php)

- Erase user access rights to Catalog, commentaries/votes for movies and corresponding records in "demande.dat", "encours.dat" & "precedent.dat" while deleting Catalog in Control Panel
- Erase corresponding records in "demande.dat", "encours.dat" & "precedent.dat" while deleting user account
- bug: Administrator can't delete movie from "Reserved List", if this movie is already in loan by somebody else

- Movie List sorting doesn't work by Rating (Quality), Director, Language, Video-format & Number of disks

- About 20 printable words and phrases aren't moved from main code to language files (I can make the list ;) )
- Not used variables from language-files:
$LANG["S_emprunt"]
$LANG["Pas_suivi"]
$LANG["Filmvu"]
$LANG["M_rec_pre"]
$LANG["M_catalogue"]
$LANG["Film_enattente"]
$LANG["Gestion_Fiche"]
- Also variable $LANG["Devenir_membre"] is defined twice in language-files

And some questions about Template functionality:
- Is option "Loan Mode" in Control Panel used? Switching it doesn't affect to anything.
- Where movies are marked, that they are already seen (in Movie List)? - I suppose, there should be an "eye"-picture somewhere (which is showed in "Legend")

Now I'm going to create new skin for Template PHP 3.20, similar to my demo site, based on AMCphp 1.0: http://musicvideos.ru/videodb/
Last edited by Alexey Petrov on 2004-08-04 07:54:03, edited 1 time in total.
Free51

Post by Free51 »

very thanks for you contrib, i add russian language ;)

@+
Free51
Guest

Post by Guest »

Tout d'abord merci pour ce superbe template...
Thanks for this beautifull Template :grinking:

But I have a little problem with it... :/ :(
Is this template has been tested with PHP 5 ??? :hum:
Because I install PHP5 on my server this week end and the admin interface does not working properly !!!

Here is the link on the web site :
http://bilay.myftp.org/Films/
login : admin
pswd : pass

Thanks in advance for your help... And sorry for my poor English... I wasn't spoke English for a while :o (J'suis plus à l'aise en Français ;) )
antp
Site Admin

Post by antp »

Anonymous wrote: (J'suis plus à l'aise en Français ;) )
Vu que c'est le cas aussi pour le créateur de ce template, il serait plus simple de parler en Français alors :D
bilay

Post by bilay »

antp wrote:
Anonymous wrote: (J'suis plus à l'aise en Français ;) )
Vu que c'est le cas aussi pour le créateur de ce template, il serait plus simple de parler en Français alors :D
Beh je reprend en français alors :D
Et j'en ai profité au passage pour m'inscrire sur le forum :)

Donc je récapitule...

J'ai installé ce week-end PHP5 à la place de mon "vieux" PHP4... (Je suis passé sur PHP4 pour des problèmatique de parsage de XML qui se fait beaucoup mieux sur PHP5... Bref...)

J'ai un problème avec le module admin (panneau de config) du template... Il y a tout un tas d'insultes en tête de page... :( Et je ne comprend pas pourquoi :(
En plus des insultes, il m'est impossible de modifier ou d'ajouter des utilisateurs, de changer de catalogue... etc... Bref ça marche pas et je suis tout triste Image
Peut-être est-ce dû à PHP5 mais comme je n'ai pas testé ce template sur PHP4 ça n'a peut-être aucun rapport avec la version PHP :/

J'ai donc besoin de l'aide précieuse des gourous du PHP qui trainent sur ce forum :)
S'y'ou plais... Aidez un pauv' gars qui se bat avec son template :hihi:

Pour aller voir à quoi tout ça ressemble, voilà un accès a mon site :
http://bilay.myftp.org/Films/

Login : admin
Mot de passe : pass

Puis aller sur le panneau de config...

Merci d'avance...
Free51

Post by Free51 »

salut

edite le fichier conf/index.php , à partir de la ligne 21 jusqu'à la ligne 23 efface complétement les ini_set(), le php5 à peut etre verrouiller la modification de l'ini à la volée.

dit moi ce que ça donne sur le script.

thanks

@+
Free51
bilay

Post by bilay »

Merci Free51

ça marche bien maintenant !!! Enfin faut encore que je mette mon catalogue (pas avant ce WE :cry: ) Mais il n'y a plus les erreurs et je peux modifier les utilisateurs... Bref ça semble fonctionner niquel :grinking:

Par contre, pourquoi dans la "gestion des accès" il y a un user appelé index.html ??? :??: je ne peux rien faire avec lui (ni le supprimer, ni le modifier...) :/

En tout cas encore merci pour ta réactivité !!! :grinking: :cool:
Free51

Post by Free51 »

pour le user index.html, c'est un bug de ma part, j'ai placé ce fichier dans tout les reps pour qu'ont ne voyent pas le contenu sur des serveurs qui affiche le rep quand pas d'index justement style chez free. ça evite les petit curieux, le probleme c'est quand voulant bien faire, j'ai pas pensé à mettre du coup un filtre dans la partie user, sorry, soit ça te gene, et tu vire l'index.php si tu es sûr de ton serveur, soit tu attend la prochaine mise à jour :D
bilay

Post by bilay »

:lol:
Beh non ça me dérange pas :)

Mais j'avais peur que ce soit une faille de sécurité :D Et qu'on puisse se connecter avec l'utilisateur index.php :hihi:
J'aimerais pas que tout le monde puisse voir le contenu de ma collec :/
'fin bref j'suis rassuré :grinking:

Merci...
Free51

Post by Free51 »

je te rassure, aucun risque, le script attend un autre type de fichier, donc aucun porbleme de secu de ce coté ;)

@+
Free51
bilay

Post by bilay »

Cooool !!!
tout marche impec !!! :D
Merci a toi pour ce template de folaille Image
xbirdtrip

Post by xbirdtrip »

J'ai fait quelques modifications sur le fichier view.php

J'ai mis un screenshot ici: Le fichier avec les modifs est ici: "Réf" correspond au numéro du film dans le catalogue et "Position" correspond au champ "label du support". Je l'utilise pour le classement chez moi ;)
RenoDess

Post by RenoDess »

Je dois etre tres null mais je n'arrive pas a installer le template chez free :(
Warning: fopen(): Unable to access data/panier/demande.dat in /var/www/free.fr/c/b/reno.dess/reno/kata/main.inc on line 191

Warning: fopen(data/panier/demande.dat): failed to open stream: No such file or directory in /var/www/free.fr/c/b/reno.dess/reno/kata/main.inc on line 191

Warning: feof(): supplied argument is not a valid stream resource in /var/www/free.fr/c/b/reno.dess/reno/kata/main.inc on line 192

Warning: fgetcsv(): supplied argument is not a valid stream resource in /var/www/free.fr/c/b/reno.dess/reno/kata/main.inc on line 193

Warning: feof(): supplied argument is not a valid stream resource in /var/www/free.fr/c/b/reno.dess/reno/kata/main.inc on line 192

Warning: fgetcsv(): supplied argument is not a valid stream resource in /var/www/free.fr/c/b/reno.dess/reno/kata/main.inc on line 193

voila le type d'ererur que cela me sort a ne plus finir

kelkun aurait une idée ?
Free51

Post by Free51 »

regarde sur ton ftp si le fichier demande.dat est bien dans le rep data/panier/ , si il n'y est pas, transfere le. ça devrait aller ensuite.

@+
Free51
Free51

Post by Free51 »

xbirdtrip wrote:J'ai fait quelques modifications sur le fichier view.php

J'ai mis un screenshot ici: Le fichier avec les modifs est ici: "Réf" correspond au numéro du film dans le catalogue et "Position" correspond au champ "label du support". Je l'utilise pour le classement chez moi ;)
jolie, avec t'a permission, je pense rajouter un syteme de skin pour le view.php, et incorporé ton skin.

@+
Free51
RenoDess

Post by RenoDess »

Merci free51 pour le fichier demande, ct bien ca :), il a pas transferé les fichiers à 0

y'a t il des users de firefox dans le coin ?
parce que sous firefox rien a faire mes colonnes ont des taille bizarres, et quelques soit les parametres que je modifie dans le panneau de config la colonne numero est bien plus grande que toutes les autres.

une idée ?

RenoDess
RenoDess

Post by RenoDess »

Bon et bien je me suis inscrit parce qu'a force de bidouiller je commence a comprendre comment ca marche
et c pas mal du tout tout ca :)

merci bcp a free51 et antp pour leur travaux. ainsi qu'aux efforts fournis par tous les developpeur :grinking:
Free51

Post by Free51 »

merci , y a pas de quoi, ont est tj content que nos travaux servent à d'autre ;)

@+
Free51
Post Reply